Jedną z najbardziej popularnych przyczep jest
T680, ze względu na swą ładowność popularnie nazywana „czternastką”. Jest to uniwersalna przyczepa przystosowana do przewozu zarówno ładunków sypkich, jak i ułożonych na paletach. Podążając za nowymi trendami na rynku przyczep rolniczych Pronar rozpoczął produkcję przyczepy T680U, ze skrzynią ładunkową wyposażoną w wymienne uszczelki. Przyczepa ta przeznaczona jest do przewozu ładunków sypkich o małej granulacji, takich jak np. rzepak, soja.
PRONAR T680U jest uzupełnieniem oferty handlowej przyczep o dopuszczalnej masie całkowitej 18 ton i spełnia coraz wyższe wymagania krajowych oraz zagranicznych odbiorców.
system ryglowania ścian umożliwia montaż zsypów bocznych, pozwalający na wyładunek poza obręb kół przyczepy
klient może zamówić dodatkowe wyposażenie, które dodatkowo uatrakcyjni i zwiększy zakres wykorzystania przyczepy
Technicznie (konstrukcyjnie) dopuszczalna masa całkowita |
20000 |
[kg] |
Dopuszczalna masa całkowita: |
18000* |
[kg] |
Ładowność: |
13030** |
[kg] |
Masa własna: |
4970 |
[kg] |
Pojemność ładunkowa: |
17,2 |
[m 3] |
Powierzchnia ładunkowa: |
12,3 |
[m 2] |
Długość skrzyni ładunkowej wewnątrz: |
5100 |
[mm] |
Szerokość skrzyni ładunkowej wewnątrz*: |
2410*** |
[mm] |
Wymiary gabarytowe (długość/szerokość/ wysokość) |
7300/2550/2800 |
[mm] |
Wysokość ścian skrzyni: |
800+600 |
[mm] |
Grubość blachy podłogi/ściany: |
5/2,5 |
[mm] |
Wysokość platformy od podłoża: |
1390 |
[mm] |
Rozstaw kół: |
1900 |
[mm] |
Zawieszenie: |
Resory paraboliczne |
Obciążenie oka dyszla |
- |
[kg] |
Rozmiar ogumienia: |
385/65 R22,5 RE |
Prędkość konstrukcyjna: |
40 |
[km/h] |
System wywrotu: |
trójstronny |
Cylinder teleskopowy (skok/zapotrzebowanie oleju/ciśnienie) |
1980mm/18L/200bar |
Minimalne zapotrzebowanie mocy ciągnika: |
109,2/80,3 |
[KM/kW] |
Kąt wywrotu skrzyni ładunkowej (do tyłu / na boki) : |
47/47 |
[˚] |
*Parametr – dopuszczalna masa całkowita – w zależności od ograniczeń prawnych na danym rynku sprzedaży, może się różnić od podanego
** Parametr uzależniony od ograniczeń prawnych na danym rynku oraz od kompletacji, może się różnić od podanego
***Szerokość skrzyni ładunkowej wewnątrz przystosowana do transportu EUROPALET
T680U Wyposażenie standardowe:
Skrzynia ładunkowa z wahadłowym uniwersalnym systemem otwierania ścian, wyposażona w specjalny system uszczelnienia
System wywrotu trzystronnego skrzyni z przegubami kulowymi tylnymi amortyzowanymi o optymalnym rozstawie
Skrzynia ładunkowej przystosowana do transportu EUROPALET, ze wzmocnioną płytą podłogową
Centralne ryglowanie przy podłodze ścian bocznych i ściany tylnej
Wymienne uszczelki gumowe , umieszczone w gniazdach przy płycie podłogowej, z trzech stron podłogi, zapewniające szczelność przyczepy (szczególnie przydatne przy transporcie rzepaku) oraz wymienne przyklejane uszczelki z EPDM na pozostałych połączeniach ścian, nadstaw i płyty podłogowej.
Ściany z profili PF800mm i nadstawy z profili PF600mm, z obrzeżem 60mm, wykonanych z wykorzystaniem zaawansowanej technologii profilowania blach i spawania laserowego, ze stabilnymi słupkami tylnymi, z odkuwanymi zawiasami i zamkami
Ściany boczne dzielone przykręcanym do podłogi słupkiem środkowym z linkami spinającymi
Przestrzenie zamknięte profili ścian i nadstaw zabezpieczone spoiną laserową
Szyber zsypowy do ziarna, z blokadą, w ścianie tylnej
Drabinka i stopnie burtowe ułatwiające dostęp do skrzyni ładunkowej
Rama podwozia spawana z prostokątnych zamkniętych profili ze stali konstrukcyjnej o wysokiej wytrzymałości
Dyszel typu V z homologacją, z zaczepem sztywnym, z okiem 40mm, z regulacją wysokości
Układ kierowania: obrotnica kulkowa z ramą obrotową
Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa
Osie na 60 km/h
Postojowy hamulec ręczny z korbą
Instalacja oświetlenia 12V, z tylnym gniazdem elektrycznym, z lampami LED, z hermetycznymi połączeniami, z oświetleniem obrysowym
Tylne lampy oświetleniowe z kratkami zabezpieczającymi przed uszkodzeniem
Przewód przyłączeniowy, spiralny, instalacji oświetleniowej
Tylne wyjścia hydrauliki, hamulców, do drugiej przyczepy
Instalacja hydrauliczna wywrotu z automatycznym zaworem odcinającym, ograniczającym wywroty, z grubymi linami zabezpieczającymi, z wyjściem do drugiej przyczepy
Siłownik teleskopowy trójstronnego wywrotu z zawiesiem przegubowym
Dwa kliny do kół umieszczone w ocynkowanych kieszeniach
Błotniki kół tylnych – plastikowe
System lakierniczy o wysokiej odporności antykorozyjnej z zastosowaniem materiałów malarskich chemoutwardzalnych dwuskładnikowych dających dużą trwałość powłok lakierniczych i odporność na UV
Kolorystyka malowania podwozia czerwony RAL3000 PRONAR
Kolorystyka malowania ścian zielony RAL6010 PRONAR
T680U Wyposażenie dodatkowe (opcjonalne):
· Wykonanie na 60km/h rolnicze ( wg wymagań niemieckich STVZO ), z instalacją hamulcową pneumatyczną dwuprzewodową z automatycznym (ALB) regulatorem siły hamowania, z kołami 385/65R22,5 RE 60km,
· Dyszel typu Y z zaczepem sztywnym z okiem 40mm
· Dyszel typu V z zaczepem sztywnym z okiem 50mm *
· Instalacja hamulcowa pneumatyczna jednoprzewodowa
· Instalacja hamulcowa hydrauliczna
· Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa z ALB
· Plandeka rolowana ze stelażem z odkładaną rurą centralną i bocznymi rurami podpierającymi
· Balkon na ścianie przedniej
· Dodatkowe nadstawy środkowe z profilu PF600mm
· Nadstawy z profilu PF800mm zamiast standartowych nadstaw PF600mm
· Okno w przedniej nadstawie (340×710 ) z kratką i szybą PLEXII
· Okno w przedniej nadstawie i przedniej nadstawie środkowej (340×710 )z kratką i szybą PLEXI
· Przednia nadstawa 600mm z blachy perforowanej z oczkami kwadratowymi 10mm
· Przednia nadstawa 800mm z blachy perforowanej z oczkami kwadratowymi 10mm
· Rynna zsypowa tylna na szerokości szybra zsypowego
· Rynna zsypowa tylna na całej szerokości przyczepy
· Odkładana rynna zsypowa lewa na całej długości skrzyni ładunkowej przyczepy
· Odkładana rynna zsypowa prawa na całej długości skrzyni ładunkowej przyczepy
· Odkładana rynna zsypowa lewa + prawa na całej długości skrzyni ładunkowej przyczepy
· Ślimak wyładowczy do ziarna o wydajności 30 t/h, zamontowany na tylnej ścianie, dwusegmentowy, składany, z wciągarką mechaniczną, z napędem ślimaka hydraulicznym, z zapotrzebowaniem na olej 30 L/min, *
· Tylny zaczep automatyczny
· Boczne zabezpieczenia (osłony )
· Skrzynka narzędziowa
· Dodatkowe plastikowe błotniki tylne – przy kołach przednich
· Dodatkowe plastikowe błotniki przednie – przy kołach tylnych
· Hydrauliczne wspomaganie otwierania ścian z lewej strony
· Hydrauliczne wspomaganie otwierania ścian z prawej strony
· Hydrauliczne wspomaganie otwierania ścian z lewej i prawej strony
· Koła z ogumieniem 385/65 R22,5
· Koła z ogumieniem 425/65 R22,5
· Koła z ogumieniem 550/45 R22,5
· Koła z ogumieniem 500/60 R22,5
· Kosz koła zapasowego tylko do kół : 385/65 R22,5 i 425/65 R22,5
· Winda koła zapasowego pod ramą przyczepy , z korbą na wyposażeniu, tylko do kół : 385/65 R22,5 i 425/65 R22,5
· Koło zapasowe
· Amortyzator spadku ziemniaków w formie zawieszonych pasów gumowych – 2 komplety po 2,3m długości zamontowane do nadstaw ( konieczność wyposażenia przyczepy w nadstawy )
· Komplet wieszaków ścian do podtrzymania ścian w pozycji częściowo otwartej w celu transportu bel **
· Kolorystyka malowania wg systemu oznaczania kolorów RAL CLASSIC do zastosowań przemysłowych, przez podanie napisu RAL CLASSIC i czterech cyfr z palety wzorców
· Trójkąt wyróżniający pojazdy wolno poruszające się
* Dyszel typu V z zaczepem sztywnym z okiem 50mm nie jest zalecany do zastosowania w przyczepie , nie może mieć zastosowania do wykonania rolniczego na 60km/h, może mieć zastosowanie w szczególnych przypadkach
** Zastosowanie dopuszczalne tylko po drogach wewnętrznych dojazdowych do gruntów rolnych