- Wybierz kategorię -

Maszyny rolnicze / Przyczepy / Przyczepy budowlane PRONAR

Maszyny rolnicze / Przyczepy / Przyczepy budowlane PRONAR
Przyczepa PRONAR T679/5
Przyczepa PRONAR T679/5 to najnowszy model przyczepy skorupowej – kamieniarki. Przyczepa przeznaczona do transportu płodów I produktów rolnych a także materiałów budowlanych takich jak gruz, kamienie, żwir, piasek, kruszywa. Mocna I szeroka skrzynia ładunkowa oraz zaczepy do mocowania ładunku wewnątrz umożliwia przewożenie pojazdów budowlanych, np. koparek. Przyczepa PRONAR T679/5 to solidna i wytrzymała konstrukcja, wykonana z wysokiej jakości materiałów, która świetnie sprawdzi się w gospodarstwach rolnych, żwirowniach, zakładach kamieniarskich, firmach budowlanych- przy budowie dróg, mostów i budynków oraz wszelkich pracach wymagających transportu ciężkich materiałów i urządzeń.
Mocna skrzynia ładunkowa ma formę wanny o prostokątnym zarysie, o szerokości wewnętrznej 2420 mm, z podłogą i ścianami z blachy o grubości 4mm o podwyższonej wytrzymałości. Szeroka skrzynia ładunkowa umożliwia załadowanie i przewożenie pojazdów budowlanych, np. koparek, koparko- ładowarek oraz innych maszyn budowlanych czy rolniczych. Opcjonalnie skrzynia może być wykonana z materiału trudnościeralnego – ze stali o twardości 450HB, co zapewnia zwiększoną odporność ścian i podłóg na ścieranie i uderzenia.
Rama podwozia w przyczepie Pronar T679/5 jest wykonana z prostokątnych profili zamkniętych, mogących przenosić złożone obciążenia. Takie wykonanie daje dużą wytrzymałość konstrukcji na zginanie I skręcanie a tym samym wpływa na wysoką stabilność pojazdu podczas pracy w trudnym terenie
Przyczepa Pronar T679/5 posiada zawieszenie sztywne jednoosiowe I jest odpowiednia nie tylko do transportu po różnego rodzaju drogach publicznych z prędkością do 40km/h, ale również do transportu w trudnym terenie – nierównym, górzystym czy nieutwardzonym. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu mocnej osi o dużym rozstawie kół oraz szerokiego mocnego ogumienia
Zastosowanie szerokiego ogumienia poprawia komfort jazdy na nierównym terenie, zapewnia lepsze hamowanie, ułatwia poruszanie się oraz dokonywanie załadunków i wyładunków nawet na grząskim i niestabilnym podłożu oraz wpływa na mniejsze ugniatanie gleby
W przyczepie zastosowano mocny dyszel przystosowany do ekstremalnych warunków eksploatacji. Dyszel jest uniwersalny – dzięki czemu można go wykorzystywać do łączenia z górnym lub dolnym zaczepem transportowym ciągnika. Do połączenia z ciągnikiem można zastosować różne rodzaje zaczepów oczkowych lub zaczepy kulowe.
Mechanizm hydraulicznego otwierania tylnej klapy uchylnej (w formie podestu) pozwala na otwieranie jej do dołu bez wysiadania z ciągnika, zapobiega wysypywaniu ładunku pod przyczepę podczas wywrotu i zapewnia łatwy załadunek ładunków nietypowych np. maszyn budowlanych. Klapa tylna ma duży kąt otwarcia, co poprawia warunki załadunku od tyłu pojazdu
Przykręcany daszek wystający poza przednią ścianę skrzyni zabezpiecza przednie elementy przyczepy przed zanieczyszczeniami i uszkodzeniami mechanicznymi podczas załadunku.
Opcjonalnie przyczepę można wyposażyć w tylną klapę rozwierno- wahliwą, która pozwala na transport większych ładunków i umożliwia odpowiednie do potrzeb dozowanie ilości wysypu. Klapę po rozwarciu do końca można przymocować do sciany bocznej skrzyni ładunkowej.
System składający się z regulowanych zamocowań łańcuchów ograniczajacych uchylanie klapy rozwierno-wahliwej umożliwia precyzyjne regulowanie szerokości otworu zsypowego podczas rozładunku, wg. potrzeb użytkownika
Mechanizm hydraulicznego otwierania tylnej klapy uchylnej wyposażony jest w rozłączne urządzenie dociskowe. Rozłączne urządzenie zabezpiecza przed uszkodzeniem mechanizm hydraulicznego sterowania w przypadku kolizji klapy z przeszkodami w terenie.
Wnętrze skrzyni ładunkowej przyczepy Pronar T679/5 standardowo wyposażone jest w cztery mocne zaczepy, nie wystające do wewnątrz skrzyni, ukryte w bocznych żebrach wzmacniających ściany. Zaczepy służą do mocowania ladunku przy użyciu pasów transportowych z napinaczem.
Zastosowanie nad dyszlem przyczepy wysokiego, uniwersalnego uchwytu przewodów przyłączeniowych z wieszakiem dla złączek wpinanych do ciągnika, ułatwia obsługę przyczepy i zabezpiecza złączki przed zanieczyszczeniem a przewody przed uszkodzeniem w czasie jazdy.
Montowana w standardzie drabinka oraz podest na dyszlu ułatwia bezpieczny i łatwy dostęp do skrzyni ładunkowej.
Montowane w standardzie tylne gniazdo elektryczne i trawersa do montażu zaczepu tylnego umożliwiają łatwe przystosowanie pojazdu do łączenia drugiej przyczepy .
W przyczepie standardowo montowane są hermetyczne lampy LED zabezpieczone metalowymi kratkami, które chronią oświetlenie przed uszkodzeniem podczas załadunku i rozładunku. Lampy umieszczone są pod skrzynią, dzięki czemu są dobrze osłonięte i zabezpieczone przed uszkodze-niem i zabrudzeniem
Mechaniczna teleskopowa podpora dyszla ze sztywną stopą, pozwala na wygodne i odpowiednie ustawienie wysokości zaczepu dyszla do połączenia z ciągnikiem. Opcjonalnie przyczepa może byc wyposażona w podporę teleskopową z przekładną kątową
Mocny siłownik teleskopowy wywrotu z zawiesiem przegubowym gwarantuje niezawodność pracy i wysoką trwałość układu wywrotu skrzyni.
System lakierniczy o wysokiej odporności antykorozyjnej z zastosowaniem materiałów malarskich chemoutwardzalnych dwuskładnikowych dających dużą trwałość powłok lakierniczych i odporność na UV
 
Dopuszczalna masa całkowita 10350 [kg]
Ładowność 8100 [kg]
Masa własna 2250 [kg]
Pojemność ładunkowa (bez nadstaw) 6,4 [m3]
Powierzchnia ładunkowa (rama tylna: wsunięta/wysunieta) 9,7 [m2]
Długość skrzyni ładunkowej wewnątrz 4000 [mm]
     
Szerokość powierzchni ładunkowej wewnątrz 2420 [mm]
Wysokość skrzyni ładunkowej wewnątrz 650 [mm]
Wymiary gabarytowe (dł./szer./wys.) 5653/2550/1738 [mm]
Wysokość platformy od podłoża 1070 [mm]
Grubość blachy skrzyni ładunkowej (podłoga + ściany boczne) 4 [mm]
Grubość blachy skrzyni ładunkowej (ściana przednia + tylna) 4 [mm]
Rozstaw kół 1860 [mm]
Zawieszenie jednoosiowe sztywne  
Rozmiar ogumienia 500/50-17  
Obciążenie oka dyszla 2000 [kg]
Prędkość konstrukcyjna 40 [km/h]
System wywrotu jednostronny do tyłu  
Cylinder teleskopowy (skok/zapotrzebowanie oleju/ciśnienie) 1700mm/13L/200bar  
Kąt wywrotu skrzyni ładunkowej (do tyłu) 50 [°]
Minimalne zapotrzebowanie mocy ciągnika: 62,6/46 [KM/kW]
Wyposażenie standardowe
Mocna skrzynia ładunkowa o budowie skorupowej, typu kamieniarka, z pionowymi żebrami wzmacniającymi na ścianach, ściana boczna i podłoga wykonana z jednego arkusza blachy, jedno gięcie 90° pomiędzy ścianą a podłogą, w ścianach 4 zagłębione zaczepy do mocowania ładunku,
Hydraulicznie sterowana klapa tylna o wysokości 325mm, z zawiasą przy podłodze, działająca uchylnie
Rama podwozia spawana z prostokątnych zamkniętych profili ze stali konstrukcyjnej o wysokiej wytrzymałości
Zawieszenie jednoosiowe sztywne z osią jezdną hamowną z hamulcami bębnowymi o wymiarach Ø300×135
Uniwersalny dyszel sztywny do łączenia z dolnym lub górnym zaczepem ciągnika, ze stopniem i podestem
Rodzaj zaczepu dyszla: obrotowy z okiem 50mm
Mechaniczna teleskopowa podpora dyszla, regulowana manualnie z przetyczką, ze sztywną stopą
Instalacja hamulcowa hydrauliczna
Postojowy hamulec ręczny z korbą
Instalacja oświetleniowa 12V z wyjściem do drugiej przyczepy, z lampami LED, z hermetycznymi połączeniami, z oświetleniem obrysowym
Tylne lampy oświetleniowe z kratkami zabezpieczającymi przed uszkodzeniem
Przewód przyłączeniowy spiralny instalacji oświetleniowej
Instalacja hydrauliczna wywrotu z automatycznym zaworem odcinającym, ograniczającym wywrót,
Siłownik teleskopowy wywrotu z zawiesiem przegubowym
Drabinka ułatwiająca dostęp do skrzyni ładunkowej.
Podpora serwisowa skrzyni ładunkowej
Przewody hydrauliczne oznaczone etykietami w celu łatwej identyfikacji ich przeznaczenia
Uchwyt przewodów hydraulicznych z wieszakiem dla złączek wpinanych do ciągnika
System lakierniczy o wysokiej odporności antykorozyjnej z zastosowaniem materiałów malarskich chemoutwardzalnych dwuskładnikowych dających dużą trwałość powłok lakierniczych i odporność na UV
Kolorystyka malowania podwozia czerwony RAL3000 PRONAR
Kolorystyka malowania ścian żółty RAL1007 PRONAR
 
Wyposażenie opcjonalne:
Zaczep dyszla sztywny z okiem fi 40
Przedni daszek skrzyni ładunkowej
Mechaniczna podpora dyszla, z przekladnią kątową ze sztywną stopą
Klapa tylna rozwierno – wahliwa
Dwa kliny do kół umieszczone w ocynkowanych kieszeniach
Zaczep tylny automatyczny AH38H-4
Skrzynia ładunkowa HARDOX
Koło zapasowe 500/50-17 (luzem)
 

Ta strona korzysta z cookies OK